Er det svært at handle? At tage næste skridt i din virksomheds generationsskifte?

Måske fordi det tvinger dig til at kigge på dig selv i et fremtidsbillede. Måske fordi det tvinger dig til at tage beslutninger for din virksomhed nu … og ærlig talt, så har du rigeligt at se til lige nu …

Mange spørger, hvorfor jeg har valgt denne helt specielle niche indenfor ejer- og generationsskifte.

Jamen svaret kommer helt indefra, og måske bliver du nødt til at læse min egen familiehistorie for at forstå mig ­– og dig selv – lidt bedre.

Læs min historie

Mine forældre var ejerledere. Det er dem, du kan se på billedet. Jeg viser dig det, fordi min egen historie er nemlig kimen til, at jeg er på en mission for at hjælpe familievirksomheder og de involverede mennesker med at komme godt hen til og igennem generations- og ejerskifte.

Det bringer værdi, og det nytter for både dig som ejer, din familie og virksomheden!

Mission generationsskifte

Ordet mission bruger jeg, da der er alt for meget tabu omkring, at vi som ejerledere er bange for at tænke på fremtidens generationsskifte – en situation hvor vores identitet ”forsvinder” for en stund.

Udover tabu er min mission også at få handling til at ske, så virksomheden kommer videre på bedst tænkelige måde. Det betyder så meget for alle i og omkring virksomheden, både ejer, familie, medarbejdere og interessenter. Ja, det betyder meget for lokalområdet og for Danmark.

Vidste du at seks ud af ti jobs i Danmark er i en familievirksomhed? Og at danske familieejede virksomheder bidrager med mere end 70% af vores samlede eksport?

Derfor kalder jeg det min mission.

Sammen løfter vi dit og virksomhedens DNA videre til næste generation – til den nye ejerleder. Vi arbejder med generationsskifte i et større perspektiv – vi arbejder med vækst og udvikling på den lange bane.

Husk din virksomheds DNA

Virksomhedens kultur, DNA og netværk står ikke i en mappe eller i en fil på C:drevet på samme måde som årsregnskab og produktprislister. Det er i de mennesker, der udgør virksomheden. HUSK DET!

Så de menneskelige issues som rollefordeling, kompetencer, virksomhedens kultur, DNA og netværk skal I have med i jeres overvejelser i forbindelse med et generations- og ejerskifte – samtidig med at I naturligvis skal have stort fokus på virksomhedens pris, skatteregler og juridiske forhold.

Bløde værdier med styrke

De menneskelige issues kan vi også kalde bløde værdier – selvom jeg lægger vægt på, at de er hårde nok til at kunne bringe selv veldrevne og gamle virksomheder i knæ.

Derfor taler vi om at arbejde med de bløde værdier som en proces, der kører over tid, og hvor jeg er den facilitator, der stiller jer de udfordrende spørgsmål, er ærlig – og som I er tryg ved.

Det giver værdi både for ejer, familien og virksomheden!

Og JA! – selvfølgelig hjælper jeg også dig.


Har du brug for en erfaren sparringspartner på de bløde værdier, er du velkommen til at kontakte mig.

Vil du vide mere om generationsskifte?
Download min booklet, hvor du får 11 gode råd til det gode ejerskifte.